Автор: Admin
03 Юни 2020 10:03
0
Препоръки на Европейската комисия за безопасно пътуване

Препоръки на Европейската комисия за безопасно пътуване  

  • 1. Резервирайте билетите и се регистрирайте онлайн, за да избегнете по възможност опашките. 

  • 2. Спазвайте социална дистанция при оставяне на багажа, проверки за сигурност, натоварване и вземане на багажа. 

  • 3. Броят на пътниците може да бъде по-малък от обикновено и може да бъдете помолени да седите на разстояние от другите пътници, които не са част от семейството Ви. 

  • 4. Ако е трудно да се гарантира спазването на дистанция, може да бъдете помолени да носите маска. 

  • 5. По време на пътуването може да не се предлагат храни, напитки и други стоки. 

  • 6. Превозвачите могат да поставят защитни бариери в превозното средство - например, между пътниците и шофьора на автобус. Може да бъдете помолени да се качите от задната врата. 

  • 7. Шофьорите следва да отварят вратите автоматично на всяка спирка, за да не се налага на пътниците да докосват копчета или дръжки. 

  • 8. Гарите, пристанищата и летищата следва да осигуряват редовно почистване и дезинфекция и да следва да има санитарни препарати, включително в превозното средство. 

  • 9. Следва да има подходяща вентилация във всички видове транспорт. 

  • 10. При анулиране на билети пътниците могат да избират между възстановяване на средствата и пренасочване. Ако превозвачът предлага ваучер, правото Ви да искате възстановяване на средствата остава в сила. 

По време на дебат на 28 май депутатите от парламентарната комисия по транспорт и туризъм призоваха за спешна финансова подкрепа за туристическата индустрия и заделянето на специален бюджет за сектора.

 

Председателят на парламентарната комисия Карима Дели (Зелени/ЕСА, Франция) заяви: "Идва времето за почивки. Какво чакаме? Нужна е повече информация, за да знаят хората къде могат и къде не могат да ходят".

 

На 15 май Парламентът одобри мерки за подкрепа на транспортния сектор за облекчаване на последиците от кризата с коронавируса върху авиокомпании, жп компании, превозвачи по суша и вода.

 

Научете какво прави ЕС за борба с коронавируса и се запознайте с хронологията на взетите мерки.

 

Престой в хотели

 

Гостите на хотели и на други учреждения, предлагащи престой, следва да спазват социална дистанция, когато се намират в общи части. Те следва да се съобразяват и с други мерки за предотвратяване на инфекции - например, да ползват кърпичка или лакътя си при кашляне или кихане, да мият редовно ръцете си и да носят маски за лице.


Туристическите учреждения следва да предоставят на гостите си ясна информация още преди пристигане и трябва да имат план за действия, ако се установи наличие на болни хора. Те трябва редовно да почистват често докосвани повърхности и да имат добри системи за вентилациия. Персоналът в хотелите трябва да получи основно обучение за предотвратяване и контрол на инфекции.

    Коментари
    Няма добавени коментари!
    Напиши коментар
    Въведете кода от картинката!